ZARZĄDZANIE ŚMIECIAMI W 2013 R
ZARZĄDZANIE ŚMIECIAMI W 2013 R
Do końca roku rada gminy musi podjąć wszystkie uchwały konieczne do wprowadzenia "ustawy śmieciowej"W listopadzie przyjęto m.in. wzór deklaracji, którą zobowiązani będą złożyć użytkownicy nieruchomości, ustalono także metodę w/g której będzie się naliczać należność za wywóz odpadów. W naszej gminie opłaty będą uzależnione ( najprościej rzecz ujmując)od ilości osób zamieszkujących daną posesję. W grudniu zostanie chwalony nowy regulamin utrzymania czystości w gminie, a także stawka opłaty. Nowe regulacje będą obowiązywały od 1 lipca 2013, a w nowym roku rozpocznie się akcja informacyjna dla mieszkańców.Nowością dla wielu z nas będzie to, że śmieci muszą być OBOWIĄZKOWO SEGREGOWANE, dodano także nową kategorię w segregacji tzw. BIOODPADY.
Jeśli już Pani porusza ten temat to proszę o odpowiedź bądź odesłanie do materiałów informacyjnych.
Czy i kiedy musimy rozwiązać obecne umowy z firmami wywożącymi śmieci ? Czy te umowy będą automatycznie rozwiązane na mocy ustawy ?
Czy wszyscy będą mieli takie same kosze na śmieci lub od czego będzie uzależniona ich wielkość ?
Czy i kiedy musimy rozwiązać obecne umowy z firmami wywożącymi śmieci ? Czy te umowy będą automatycznie rozwiązane na mocy ustawy ?
Czy wszyscy będą mieli takie same kosze na śmieci lub od czego będzie uzależniona ich wielkość ?
Oczywiście odpowiem, chociaż proszę o cierpliwość wszystko zostanie podane do publicznej wiadomości po nowym roku. Radni zobowiązali urząd do przygotowania dla mieszkańców jasnych i zrozumiałych informacji z Regulaminu utrzymania czystości i uchwał rady gminy i powinny one do nas dotrzeć wraz z decyzjami podatkowymi. Niestety najprawdopodobniej umowy musimy wypowiadać sami, w obecnej chwili nie ma prawnych możliwości zbiorowego wypowiedzenia umowy trwają jednak nadal rozmowy z firmami czy honorowałyby takie zbiorowe wypowiedzenia.Jedna z firm sama wystąpiła z taką propozycją do gminy. Może więc coś się w tej sprawie zmieni. Wielkość kosza będzie podana w Regulaminie utrzymania czystości, ale to my sami ją dla siebie ustalimy bo i tak płacić będziemy nie od kosza tylko od osoby.
Wiec jeśli cena będzie ustalana od ilości osób zamieszkujących to jak rozwiążemy sprawę letników i osób niezameldowanych?
Ten problem jest znany nie od dziś i mam nadzieje ze to zostało wzięte pod uwagę.
Podoba mi się za to że będzie segregacja i to że sami możemy określić wielkość pojemnika. Sam segreguje odpady i prowadzę kompostownik na odpady organiczne i wiem ze tak naprawdę pozostałych śmieci jest nie wiele.
Ten problem jest znany nie od dziś i mam nadzieje ze to zostało wzięte pod uwagę.
Podoba mi się za to że będzie segregacja i to że sami możemy określić wielkość pojemnika. Sam segreguje odpady i prowadzę kompostownik na odpady organiczne i wiem ze tak naprawdę pozostałych śmieci jest nie wiele.
W przyjętych nową ustawą rozwiązaniach odpowiedzialność za gospodarkę odpadami spoczywa na użytkowniku / w każdej formie/ nieruchomości.Jeżeli "Letnik" użytkuje nieruchomości musi również składać deklarację o ilości przebywających na niej osób i opłacać wywóz w sezonie letnim. Jeżeli tylko wynajmuję kwaterę to właściciel tej nieruchomości musi uwzględnić to w korekcie złożonej przez siebie deklaracji.Tak więc problem "produkujących śmieci letników" został również rozwiązany.
Do końca marca wszyscy użytkownicy nieruchomości /właściciele, dzierżawcy/ najemcy/ zamieszkujący posesję zobowiązani są złożyć w Urzędzie Gminy deklarację informującą o liczbie osób zamieszkujących daną posesję. Deklaracje można pobrać ze strony internetowej Urzędu, u sołtysa a także w Urzędzie Gminy.
W związku z nowelizacją ustawy "śmieciowej" na dzisiejszym posiedzeniu Komisji budżetowej radni zdecydowali o wprowadzeniu zróżnicowanych opłat za wywóz śmieci. Im większa jest ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość, tym niższe będą opłaty od osoby. Wysokości opłat oraz progi, które będą te opłaty różnicowały radni uchwalą na sesji pod koniec marca
Na lutowych posiedzeniach komisji radni nie zaakceptowali propozycji urzędu dotyczących wysokości opłat za wywóz śmieci a także JEDNAKOWYCH OPŁAT DLA WSZYSTKICH MIESZKAŃCÓW. Radni zobowiązali urząd do ponownej kalkulacji kosztów całej operacji oraz przygotowanie wyliczeń stawki przy zróżnicowanej opłacie stosując następujące progi:
na nieruchomości mieszka 1 osoba - płaci podstawową stawkę
'' " mieszkają 2 lub 3 osoby płacą podstawową stawkę X2 lub3
" " mieszka 4 lub 5 osób płacą stawkę obniżoną X 4 lub 5
mieszka 6 i więcej osób płacą stawkę jeszcze bardziej obniżoną X ilość osób.
Radni spotykają się dodatkowo 12 lutego na połączonej komisji by przeanalizować przygotowane przez urząd wyliczenia.
Nie wszyscy radni bowiem godzą się na obniżanie stawek. Będę wdzięczna za państwa uwagi i propozycje. '
na nieruchomości mieszka 1 osoba - płaci podstawową stawkę
'' " mieszkają 2 lub 3 osoby płacą podstawową stawkę X2 lub3
" " mieszka 4 lub 5 osób płacą stawkę obniżoną X 4 lub 5
mieszka 6 i więcej osób płacą stawkę jeszcze bardziej obniżoną X ilość osób.
Radni spotykają się dodatkowo 12 lutego na połączonej komisji by przeanalizować przygotowane przez urząd wyliczenia.
Nie wszyscy radni bowiem godzą się na obniżanie stawek. Będę wdzięczna za państwa uwagi i propozycje. '
Kuchto nie podam nazwisk radnych bo są to narazie tylko dyskusje, na pewno wypracujemy wspólne stanowisko. trzeba jednak wiedzieć, że obniżka stawek dla jednych grup oznacza ich podwyższenie dla innych bo bilans musi wyjść na zero. Gmina wprawdzie nie może na śmieciach zarabiać, nie powinna jednak do ich wywozu dopłacać.
Igorze nie grozi nam budowa spalarni śmieci, składuje się je na wysypisku w Młynku Sobuczynie, ale zgodnie z nowym Regulaminem utrzymania porządku i czystości w gminie, nie wolno będzie palić ściółki, należy ją traktować jako bioodpad i umieszczać w odpowiedniego koloru workach.
Igorze nie grozi nam budowa spalarni śmieci, składuje się je na wysypisku w Młynku Sobuczynie, ale zgodnie z nowym Regulaminem utrzymania porządku i czystości w gminie, nie wolno będzie palić ściółki, należy ją traktować jako bioodpad i umieszczać w odpowiedniego koloru workach.
W Myszkowie już uchwalili:
"Przyjęta przez Radę Miasta stawka miesięczna to: 8 złotych od osoby zamieszkującej miesięcznie gdy na danej nieruchomości odpady są segregowane i 16 złotych od osoby zamieszkałej gdy selektywna zbiórka nie jest prowadzona.
Stawka może ulec zmianie po rozstrzygnięciu przetargu"
W zamian za uiszczoną opłatę:
-odpady zmieszane będą odbierane 2 razy z posesji w miesiącu
- odpady gromadzone selektywnie 1 raz w miesiącu
- odpady ulegające biodegradacji spożywcze i kuchenne 2 razy w miesiącu
- odpady budowlane 2 razy w roku
- odpady zielone, liście, przycięte gałęzie itp 2 razy w roku
"Przyjęta przez Radę Miasta stawka miesięczna to: 8 złotych od osoby zamieszkującej miesięcznie gdy na danej nieruchomości odpady są segregowane i 16 złotych od osoby zamieszkałej gdy selektywna zbiórka nie jest prowadzona.
Stawka może ulec zmianie po rozstrzygnięciu przetargu"
W zamian za uiszczoną opłatę:
-odpady zmieszane będą odbierane 2 razy z posesji w miesiącu
- odpady gromadzone selektywnie 1 raz w miesiącu
- odpady ulegające biodegradacji spożywcze i kuchenne 2 razy w miesiącu
- odpady budowlane 2 razy w roku
- odpady zielone, liście, przycięte gałęzie itp 2 razy w roku
Czy ktoś z Państwa zna może odpowiedzi na moje pytania?
Przy wypełnianiu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami-załącznik nr 1, napotkałam na problem wyboru wielkości pojemnika. Zamieszkuję w nieruchomości jednoosobowo i bardzo restrykcyjnie segreguję odpady. Do tej pory posiadałam pojemnik 240 litrowy, opróżniany w cyklu 1xna miesiąc. Pojemnik był zapełniany przeze mnie w połowie, więc logicznym dla mnie byłby wybór pojemnika 120l. Taka decyzja jest jednak determinowana częstotliwością odbiorów zapewnianych przez gminę. Moje pytania brzmią:
1. Jak często w naszej miejscowości będą odbierane odpady?
2. Czy wielkość pojemnika jest obligatoryjnie ustalona? Np. dla gospodarstwa 1osobowego (tak, jak w moim przypadku) przysługuje pojemnik 80 litrów?
3. Czy mogę zdecydować o innej pojemności pojemnika? Np. 120 litrów? Jaka wtedy będzie przysługiwała odpłatność?
4. Czy gmina dostarczy pojemniki do posesji?
5. Czy są jakiekolwiek koszty związane z zakupem/dzierżawą pojemnika od gminy?
6. Czy należy we własnym zakresie zakupić pojemnik?
7. No i w końcu... Jakie będą opłaty miesięczne za odbiór odpadów w naszej gminie?
Nie jestem w stanie złożyć deklaracji bez wypełnienia załącznika związanego z wyborem pojemnika.
Nadmieniam, że segreguję wszystkie rodzaje odpadów: papier, szkło, metal i plastik.
Te pytania wysłałam do gminy na specjalnie powołany w tym celu adres mailowy, ale może ktoś z Państwa zna odpowiedzi na powyższe, to proszę o te informacje na forum.
Podejrzewam, że ktoś, kto już spóbował wypełnić deklarację-miał podobne dylematy...
Czy tylko ja mam taką niewiedzę?
Ja obiecuję, że jak otrzymam odpowiedź z gminy, natychmiast ją upublicznię.
Przy wypełnianiu deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami-załącznik nr 1, napotkałam na problem wyboru wielkości pojemnika. Zamieszkuję w nieruchomości jednoosobowo i bardzo restrykcyjnie segreguję odpady. Do tej pory posiadałam pojemnik 240 litrowy, opróżniany w cyklu 1xna miesiąc. Pojemnik był zapełniany przeze mnie w połowie, więc logicznym dla mnie byłby wybór pojemnika 120l. Taka decyzja jest jednak determinowana częstotliwością odbiorów zapewnianych przez gminę. Moje pytania brzmią:
1. Jak często w naszej miejscowości będą odbierane odpady?
2. Czy wielkość pojemnika jest obligatoryjnie ustalona? Np. dla gospodarstwa 1osobowego (tak, jak w moim przypadku) przysługuje pojemnik 80 litrów?
3. Czy mogę zdecydować o innej pojemności pojemnika? Np. 120 litrów? Jaka wtedy będzie przysługiwała odpłatność?
4. Czy gmina dostarczy pojemniki do posesji?
5. Czy są jakiekolwiek koszty związane z zakupem/dzierżawą pojemnika od gminy?
6. Czy należy we własnym zakresie zakupić pojemnik?
7. No i w końcu... Jakie będą opłaty miesięczne za odbiór odpadów w naszej gminie?
Nie jestem w stanie złożyć deklaracji bez wypełnienia załącznika związanego z wyborem pojemnika.
Nadmieniam, że segreguję wszystkie rodzaje odpadów: papier, szkło, metal i plastik.
Te pytania wysłałam do gminy na specjalnie powołany w tym celu adres mailowy, ale może ktoś z Państwa zna odpowiedzi na powyższe, to proszę o te informacje na forum.
Podejrzewam, że ktoś, kto już spóbował wypełnić deklarację-miał podobne dylematy...
Czy tylko ja mam taką niewiedzę?
Ja obiecuję, że jak otrzymam odpowiedź z gminy, natychmiast ją upublicznię.
Na większość zadanych przez ciebie pytań jest odpowiedź w uchwalonym już Regulaminie utrzymania porządku i czystości w gminie, ale oczywiście odpowiadam, PODSTAWOWA WIELKOŚĆ POJEMNIKA NA ODPADY TO 40 L na osobę i oczywiście wielokrotność wynikająca z ilości osób. Jeżeli pojemnik będzie większy trzeba będzie płacić zwielokrotnioną stawkę. Nie roztrzygnięto jeszcze kwestii czy pojemnik musimy kupić sami czy dostarczy nam operator. Jeżeli dostarczy operator będziemy płacic za dzierżawę pojemnika tak jak dotychczas. Decyzje dotyczące wielkości opłat zapadną na sesji w 3 tygodniu marca, obecnie wiadomo że płacić będziemy od osoby i że opłaty będą zróżnicowane, im większe gospodarstwo, tym niższa opłata od osoby. częstotliwość wywozu raz w miesiącu, i te szczególne odpady jak dotychczas 2 razy w roku. Tak więc deklarację możesz spokojnie złożyć.
Dzięki Barbaro za odpowiedź, choć czytając o wielkości podstawowego pojemnika 40 litrowego - jestem bardzo zaskoczona!
Moim zdaniem, nie ma możliwości, aby pojemnik 40 litrowy wystarczył dla 1 osoby na 1 miesiąc. Ja segreguję odpady bardzo rzetelnie i chyba nie zmieszcze się w 80 litrowym.
Poza tym, pojemnika 40 litrowego nie ma w wykazie w załączniku, więc nie można go wpisać. Wykaz zaczyna się od 80 litrów.
Co z tym fantem?
Moim zdaniem, nie ma możliwości, aby pojemnik 40 litrowy wystarczył dla 1 osoby na 1 miesiąc. Ja segreguję odpady bardzo rzetelnie i chyba nie zmieszcze się w 80 litrowym.
Poza tym, pojemnika 40 litrowego nie ma w wykazie w załączniku, więc nie można go wpisać. Wykaz zaczyna się od 80 litrów.
Co z tym fantem?
Słuszna uwaga, bo miara 40 litrów jest teoretyczna, Regulamin mówi: NIE MNIEJ NIŻ 2 OSOBY POJEMNIK 80 L, czyli praktycznie najmniejszy pojemnik to 80 litrów i zamawiają go gospodarstwa 1 i 2 osobowe ale gospodarstwo 3 osobowe zamawia pojemnik 120 litrów i tak po 40l więcej na każdą kolejną osobę. Ponieważ płacimy od osoby nie od pojemnika więc mając pojemnik 80 l jedna osoba będzie płaciła stawkę podstawową, a 2 osoby stawkę podstawową razy 2 przy tej samej wielkości pojemnika. Trzeba pamiętać, że do pojemników dochodzą jeszcze worki, które będzie dostarczał nam operator.
-
- VIP
- Posts: 1722
- Joined: 12 Aug 2010, 13:32
Bardzo jest fajnie jak wymieniamy się wzajemnie posiadaną wiedzą .
W temacie wdrażania ustawy śmieciowej w życie brakuje mi bardzo działań i instrukcji ze strony Urzędu Gminy. To przecież urząd jest odpowiedzialny za wdrożenie tej ustawy do 01.07.2013.
Mieszkańcy gminy borykają się z problemami typu: jaki pojemnik zamówić , jak wypełnić deklarację?, który rodzaj deklaracji itp?
Gmina powinna zorganizować akcję informacyjną, dotrzeć do każdego mieszkańca w taki sposób aby każdy z nas potrafił wypełnić taką deklarację.
Mam nadzieję, że to jeszcze zrobią.
Pozdrawiam
W temacie wdrażania ustawy śmieciowej w życie brakuje mi bardzo działań i instrukcji ze strony Urzędu Gminy. To przecież urząd jest odpowiedzialny za wdrożenie tej ustawy do 01.07.2013.
Mieszkańcy gminy borykają się z problemami typu: jaki pojemnik zamówić , jak wypełnić deklarację?, który rodzaj deklaracji itp?
Gmina powinna zorganizować akcję informacyjną, dotrzeć do każdego mieszkańca w taki sposób aby każdy z nas potrafił wypełnić taką deklarację.
Mam nadzieję, że to jeszcze zrobią.
Pozdrawiam
Rokosz, nie bardzo rozumiem twoją wypowiedź, z tym "oskubywaniem przez władzę">Rzeczywiście intencją ustawodawcy było zapobieganie dalszemu zaśmiecaniu całego kraju, bo śmieci są wszędzie nie tylko w lesie.Dotychczas płaciliśmy za śmieci właśnie od wielkości od pojemnika i jakie są tego skutki, dobrze widać. A płacąc od osoby płacimy nie tylko za kosz w którym będą śmieci zmieszane, ale także za worki, przynajmniej 4, w których będą śmieci segregowane. Dotychczas za wywóz śmieci segregowanych i wielkogabarytowych płaciła gmina, teraz będzie to obciążało nas.
Na stronie Urzędu Gminy, pojawiło się zaproszenie na spotkanie w sprawie wdrożenia ustawy śmieciowej.
Oto treść zaproszenia, bo myślę, że nie każdy z nas śledzi aktulaności na stronie UG.
"Zapraszamy na spotkanie w sprawie nowej „ustawy śmieciowej”
Serdecznie zapraszamy na informacyjne spotkanie dotyczące wprowadzenia nowej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tzw. ”ustawa śmieciowa”), które odbędzie się w dniu 25 marca 2013 r. (poniedziałek) o godzinie 17:00 w sali sesyjnej Urzędu Gminy, przy ul. Jasnej 21. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych."
Warto być na tym spotkaniu, bo być może dowiemy sie trochę o zasadach.
Pozdrawiam,
Wioleta
Oto treść zaproszenia, bo myślę, że nie każdy z nas śledzi aktulaności na stronie UG.
"Zapraszamy na spotkanie w sprawie nowej „ustawy śmieciowej”
Serdecznie zapraszamy na informacyjne spotkanie dotyczące wprowadzenia nowej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tzw. ”ustawa śmieciowa”), które odbędzie się w dniu 25 marca 2013 r. (poniedziałek) o godzinie 17:00 w sali sesyjnej Urzędu Gminy, przy ul. Jasnej 21. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych."
Warto być na tym spotkaniu, bo być może dowiemy sie trochę o zasadach.
Pozdrawiam,
Wioleta
Z tego co tutaj piszecie to nic sie nie zmieni...BARBARA wrote:Dotychczas płaciliśmy za śmieci właśnie od wielkości od pojemnika i jakie są tego skutki, dobrze widać.
Dla gospodarstwa trzyosobowego będzie przysługiwać pojemnik 120 l a jak ktoś "naprodukuje" więcej śmieci to "jakoś" będzie musiał to "zagospodarować"... Bo zamówienie większego pojemnika będzie się wiązało z większymi opłatami...
Miało być że gmina będzie "odbierać" wszystkie nasze odpady aby nie było systuacji że komuś nie zmieści się w pojemniku i wyrzuci do lasu... A wyszło że dalej będzie tak samo bo opłata będzie uzależniona od wielkości pojemnika...
Teoria wygłądała obiecująco.... A wyszedł bubel...
Ciekawe tylko na którym etapie to zostało zepsute.... W gminie czy gdzieś wyżej...?
-
- VIP
- Posts: 1722
- Joined: 12 Aug 2010, 13:32
Cieszy mnie bardzo, że Urząd Gminy zaprasza mieszkańców gminy na spotkanie w sprawie ustawy śmieciowej do Poraja.
Ale bardziej nas wszystkich ucieszy jeżeli takie spotkania odbędą się w poszczególnych sołectwach. Będzie z pewnością lepiej dla mieszkańców jeżeli jeden czy dwóch urzędników z gminy przyjedzie do sołectwa na spotkanie niż wszyscy mieszkańcy będą musieli jechać do Urzędu Gminy.
Postaram się zorganizować takie spotkanie w Żarkach Letnisko np. w remizie OSP. Na takim spotkaniu mam nadzieję wyjaśnione zostaną wszelkie nasze wątpliwości.
Pozdrawiam Z Polak
Ale bardziej nas wszystkich ucieszy jeżeli takie spotkania odbędą się w poszczególnych sołectwach. Będzie z pewnością lepiej dla mieszkańców jeżeli jeden czy dwóch urzędników z gminy przyjedzie do sołectwa na spotkanie niż wszyscy mieszkańcy będą musieli jechać do Urzędu Gminy.
Postaram się zorganizować takie spotkanie w Żarkach Letnisko np. w remizie OSP. Na takim spotkaniu mam nadzieję wyjaśnione zostaną wszelkie nasze wątpliwości.
Pozdrawiam Z Polak
No i super pomysł. Czekamy zatem na datę i godzinę.
p.s.
Obawiam się tylko, że spotkanie informacyjne w OSP może przerodzić się w pyskówkę dotyczącą tego i owego, a temat główny będzie tylko pretekstem. Byłam na dwóch spotkaniach w OSP od czasu, jak tu mieszkam, na jednym za kadencji poprzedniego wójta, na drugim już za obecnej władzy i niestety, wstydziłam się swojej obecności na obydwu
Może tym razem będzie inaczej, choć wątpię, bo temat drażliwy zarówno dla gminy, jak i dla mieszkańców...
p.s.
Obawiam się tylko, że spotkanie informacyjne w OSP może przerodzić się w pyskówkę dotyczącą tego i owego, a temat główny będzie tylko pretekstem. Byłam na dwóch spotkaniach w OSP od czasu, jak tu mieszkam, na jednym za kadencji poprzedniego wójta, na drugim już za obecnej władzy i niestety, wstydziłam się swojej obecności na obydwu
Może tym razem będzie inaczej, choć wątpię, bo temat drażliwy zarówno dla gminy, jak i dla mieszkańców...
Wszystko co nowe budzi wątpliwości, uważam jednak że ci którzy interesują się tą kwastią mają tych wątpliwości coraz mniej. Przecież tak na dobrą sprawę dla tych mieszkańców, którzy segregowali śmieci dotychczas niewiele się zmieni, do segregacji dojdzie jeszcze jeden worek na bioodpady i trochę inaczej niż dotychczas będziemy te śmieci segregowali. Płacić będziemy do gminy, a nie do operatora.Na akcję informacyjną jest czas do końca czerwca, podzielam opinie Wiolety, że spotkania z mieszkańcami zmienią się w pyskówki dotyczące wysokości opłat, bo nikt nie będzie chciał płacić więcej, a z przyjętych już norm / 40 l / wynika, że na wielu posesjach kosze muszą być większe niż dotychczas a wiec i opłaty muszą być większe niż dotychczas. Skończy się natomiast podrzucanie śmieci do koszy ulicznych, czy do lasu. Dodam jeszcze,że dla 53 rodzin najuboższych czyli pobierających stałe zasiłki przewidziano całkowite zwolnienie z opłat.
Uważam, że 40 L to za mało na osobę? (wywóz raz w miesiącu) Jak ktoś nie zmieści swoich śmieci to też będzie miał pokusę się ich pozbyć ja zamówię kosz 140 L, ale ta ilość jest niepodzielna przez 40 Nie doczytałem się co do odbioru worków ze śmieciami segregowanymi? Czy zabierane będą bezpłatnie, tak jak dotychczas? Potrzebny będzie szczegółowy wykaz, co można włożyć do danego worka? Czy do worka z plastikami, oprócz petów, możemy włożyć folię malarską, reklamówki, pojemnik po szamponie, zużyty długopis i etc... To samo z workami ze szkłem, czy wkładamy szkło białe, zielone, czerwone razem, czy osobno? Kiedyś był taki opis, chyba od P. Wiolety, ale teraz będą zabierać śmieci inne firmy, mogą być inne warunki?
-
- VIP
- Posts: 1722
- Joined: 12 Aug 2010, 13:32
Szanowni Państwo
To ja teraz nie wiem , czy zabiegać o zorganizowanie takiego spotkania w naszej miejscowości czy nie?-proszę o wypowiedzi w tej sprawie.
Uważam jednak , że na takich zebraniach nie powinno dochodzić do pyskówek. Zależy to od prowadzącego spotkanie. Należy po kolei dopuszczać do głosu pojedyńcze osoby - niech kazdy się wypowie , czy zapyta. A przecież nic się nie stanie jak ktoś zapyta o inne sprawy dotyczące naszej miejscowości?
A jaka jest pewność ,że na spotkaniu w urzędzie nie dojdzie do pyskówki?
Jak mamy się bać takich sytuacji to co za wyjście ? - nie organizować zebrań?.
Uważam, że takie spotkanie jest potrzebne bo nie wszyscy mieszkańcy korzystają z naszego forum interetowego.
A wszyscy musimy do końca marca 2013r złożyć prawidłowo wypełnione
deklaracje, a wątpliwości jest wiele.
Pozdrawiam
To ja teraz nie wiem , czy zabiegać o zorganizowanie takiego spotkania w naszej miejscowości czy nie?-proszę o wypowiedzi w tej sprawie.
Uważam jednak , że na takich zebraniach nie powinno dochodzić do pyskówek. Zależy to od prowadzącego spotkanie. Należy po kolei dopuszczać do głosu pojedyńcze osoby - niech kazdy się wypowie , czy zapyta. A przecież nic się nie stanie jak ktoś zapyta o inne sprawy dotyczące naszej miejscowości?
A jaka jest pewność ,że na spotkaniu w urzędzie nie dojdzie do pyskówki?
Jak mamy się bać takich sytuacji to co za wyjście ? - nie organizować zebrań?.
Uważam, że takie spotkanie jest potrzebne bo nie wszyscy mieszkańcy korzystają z naszego forum interetowego.
A wszyscy musimy do końca marca 2013r złożyć prawidłowo wypełnione
deklaracje, a wątpliwości jest wiele.
Pozdrawiam
Oj, chyba swoimi obawami namieszałam niechcący. Będzie pyskówka - to niech będzie, nie będzie - to nie będzie. Wszak wolność słowa mamy i każdemu wolno... a forma i ekspresja, to już inna rzecz. Każdy prezentuje i reprezentuje siebie.
Tak, czy owak ... wracając do tematu. Myślę, że poza stawkami i formą nabycia/dzierżawy pojemnika, a potem terminów odbioru odpadów i worków z posegregowanymi odpadami - to więcej pytań w temacie nie ma.
Wypełnienie samej deklaracji jest proste i nie wymaga żadnych interpretacji (poza tymi, o które pytałam wcześniej w sprawie pojemości). Typy deklaracji są dwa i też nie budzi wątpliwości, którą kto powinien wypełnić.
Słyszałam też o akcji informacyjnej, która ma być przeprowadzona przez gminę.
Zapewne pisać o tym będzie też lokalna prasa.
Propozycja moja jest taka: kto może, niech uczestniczy w spotkaniu gminnym 25 marca - tu napewno otrzymamy większość odpowiedzi. Zapytamy przy okazji, kiedy akcja informacyjna ma nastąpić? Potem poczekamy na nią. Jeśli jednak po jej przeprowadzeniu, dalej będziemy mieli wątpliwości i pytania, może wtedy warto będzie zorganizować takie spotkania w sołectwach. Przecież to nie tylko o mieszkańców Żarek Letniska chodzi, ale o całą gminę.
To chyba rozsądna propozycja? Co Wy na to?
p.s. postaram się być na tym spotkaniu w gminie 25 marca, wszystko zanotuję i przekażę żareckim Internautom na forum
Tak, czy owak ... wracając do tematu. Myślę, że poza stawkami i formą nabycia/dzierżawy pojemnika, a potem terminów odbioru odpadów i worków z posegregowanymi odpadami - to więcej pytań w temacie nie ma.
Wypełnienie samej deklaracji jest proste i nie wymaga żadnych interpretacji (poza tymi, o które pytałam wcześniej w sprawie pojemości). Typy deklaracji są dwa i też nie budzi wątpliwości, którą kto powinien wypełnić.
Słyszałam też o akcji informacyjnej, która ma być przeprowadzona przez gminę.
Zapewne pisać o tym będzie też lokalna prasa.
Propozycja moja jest taka: kto może, niech uczestniczy w spotkaniu gminnym 25 marca - tu napewno otrzymamy większość odpowiedzi. Zapytamy przy okazji, kiedy akcja informacyjna ma nastąpić? Potem poczekamy na nią. Jeśli jednak po jej przeprowadzeniu, dalej będziemy mieli wątpliwości i pytania, może wtedy warto będzie zorganizować takie spotkania w sołectwach. Przecież to nie tylko o mieszkańców Żarek Letniska chodzi, ale o całą gminę.
To chyba rozsądna propozycja? Co Wy na to?
p.s. postaram się być na tym spotkaniu w gminie 25 marca, wszystko zanotuję i przekażę żareckim Internautom na forum
niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego uważacie że skończy się wyrzucanie śmieci do lasu?
weźmy przykład: rodzina trzy osobowa produkuje miesięcznie 200 l śmieci, wypełniamy deklarację (zgodnie z prawdą) że są trzy osoby, opłatę ponosimy za trzy osoby, dostajemy koszt 120 l (po 40 l na osobę).
co robimy z "nadmiarowymi" 80 l śmieci?
weźmy przykład: rodzina trzy osobowa produkuje miesięcznie 200 l śmieci, wypełniamy deklarację (zgodnie z prawdą) że są trzy osoby, opłatę ponosimy za trzy osoby, dostajemy koszt 120 l (po 40 l na osobę).
co robimy z "nadmiarowymi" 80 l śmieci?
Dziękuję matek-08 za tę uwagę,mam jednak nadzieję , że demonizujesz, bo dotychczas przeważają opinie wśród radnych, że kosze będą puste bo prawie wszystkie śmieci podlegają segregacji. Opisana przez ciebie sytuacja będzie miała miejsce, gdy ktoś nie zechce śmieci segregować /ma takie prawo/. Ponieważ radni będą jeszcze przed ostatecznymi decyzjami dyskutowali nad problemem śmieciowym w środę 13 go i we wtorek 19-go. zgłoszę wniosek by ustalona wielkość koszy była wielkością minimalną, natomiast nie powinno być problemu, gdy ktoś będzie miał kosz większy, jeżeli rzeczywiście więcej śmieci produkuje. To zapobiegałoby podrzucaniu śmieci. zapobiegałoby J a osobiście mam kosz 120 litrowy i nie widzę powodu żeby lądował on na śmietniku, a ja mam zmieniać na 80 litrowy. Według mnie, ale to jest moje prywatne zdanie, tylko tam gdzie kosze są zbyt małe powinny zostać wymienione na większe. Nie wierzę też, że firmy, które obecnie wywożą nam śmieci będą ponosiły koszty by kosze nam zabierać, myć, dezynfekować i składować nie wiadomo po co. Ale to też moje prywatne zdanie.
Last edited by BARBARA on 10 Mar 2013, 14:39, edited 1 time in total.
Matek_08,
odpowiedź jest złożona. Nadzieją wszystkich jest, aby problem śmieci wyrzucanych do lasu został rozwiązany, podobnie, jak podrzucanie ich do koszy parkowych.
Nikt chyba jednak nie wątpi, że ustawa wyeliminuje w 100% ten proceder, uprawiany przez "mało świadomych", aby nie użyć ostrzejszych słów na takie egzemplarze ludzkie.
Ta przykładowa 3 osobowa rodzina, podana przez Ciebie, segregując odpady, ma szansę zmieścić się w deklarowanej pojemności. Wymaga to trochę chęci i zaangażowania, aby papier, plastik, szkło, metal i odpady biodegradowalne - to nowa grupa segregowanych odpadów, wkładać do worków, a nie do pojemnika, gdzie limit litrów nas ogranicza. Trzeba też myśleć o zmniejszaniu objętości śmieci przy ich wyrzucaniu, i tych segregowanych, i tych, które nie podlegają jej już.
Poza tym, duże odpady, jak meble, lodówki, opony będą zbierane podczas innych akcji - tak deklaruje gmina.
Wiesz, powiem Ci tak: na nieświadomych, którzy... nie chcę używać tu nie cenzuralnych określeń... nie będzie sposobu, dla ludzi świadomych śmiecenie w lesie to niedopuszczalna rzecz.
Teraz (mam taką nadzieję), gdy koszt za wywóz odpadów zmieni się, Ci którzy nie mieli pojemników, będą musieli i tak płacić, jest szansa, że coraz większa liczba ludzi będzie segregować odpady.
Tutaj tkwi szansa.
Czy tak będzie nie wiem, nikt nie wie. Ustawodawca pewnie też nie, bo już w ocenie wielu ustawa to bubel prawny.
Jednak, jak nic się nie zrobi-zmiany nie będzie, więc trzeba próbować.
A my mieszkańcy musimy piętnować tych, którzy nie mają pojemników do dzisiaj, nie milczeć, gdy widzimy, jak nasz sąsiad wyrzuca śmieci do pobliskiego lasu lub kosza parkowego.
odpowiedź jest złożona. Nadzieją wszystkich jest, aby problem śmieci wyrzucanych do lasu został rozwiązany, podobnie, jak podrzucanie ich do koszy parkowych.
Nikt chyba jednak nie wątpi, że ustawa wyeliminuje w 100% ten proceder, uprawiany przez "mało świadomych", aby nie użyć ostrzejszych słów na takie egzemplarze ludzkie.
Ta przykładowa 3 osobowa rodzina, podana przez Ciebie, segregując odpady, ma szansę zmieścić się w deklarowanej pojemności. Wymaga to trochę chęci i zaangażowania, aby papier, plastik, szkło, metal i odpady biodegradowalne - to nowa grupa segregowanych odpadów, wkładać do worków, a nie do pojemnika, gdzie limit litrów nas ogranicza. Trzeba też myśleć o zmniejszaniu objętości śmieci przy ich wyrzucaniu, i tych segregowanych, i tych, które nie podlegają jej już.
Poza tym, duże odpady, jak meble, lodówki, opony będą zbierane podczas innych akcji - tak deklaruje gmina.
Wiesz, powiem Ci tak: na nieświadomych, którzy... nie chcę używać tu nie cenzuralnych określeń... nie będzie sposobu, dla ludzi świadomych śmiecenie w lesie to niedopuszczalna rzecz.
Teraz (mam taką nadzieję), gdy koszt za wywóz odpadów zmieni się, Ci którzy nie mieli pojemników, będą musieli i tak płacić, jest szansa, że coraz większa liczba ludzi będzie segregować odpady.
Tutaj tkwi szansa.
Czy tak będzie nie wiem, nikt nie wie. Ustawodawca pewnie też nie, bo już w ocenie wielu ustawa to bubel prawny.
Jednak, jak nic się nie zrobi-zmiany nie będzie, więc trzeba próbować.
A my mieszkańcy musimy piętnować tych, którzy nie mają pojemników do dzisiaj, nie milczeć, gdy widzimy, jak nasz sąsiad wyrzuca śmieci do pobliskiego lasu lub kosza parkowego.
Nie rozumiem skąd się wzięły te wypowiedzi o ograniczeniu wielkości koszy. Ja z deklaracji zrozumiałem, że jest to wielkość minimalna i zamówiłem kosz 240 litrów bo zimą mam dużo popiołu a latem kosz nie będzie pełny. chociaż mieszkają tylko 4 .
Przecież płacić będziemy od osoby, więc wielkość kosza nie ma znaczenia.
Przecież płacić będziemy od osoby, więc wielkość kosza nie ma znaczenia.
ja (rodzina 3 osobowa) bez problemu mieszczę się w koszu 120 l (czasami nawet tylko mam pół kosza), ale niektórym ta wielkość 40 l na osobę będzie za mała...
wszędzie trąbią (TV, prasa, internet) że ma się skończyć problem podrzucanych śmieci bo gminy mają odbierać wszystkie wyprodukowane przez nas śmieci...
a tymczasem widzę że pojawiają się jakieś ograniczenia co do wielkości koszów...
trochę chyba kłóci się to chyba z zamysłem ustawodawcy...
mam obawy czy problem podrzucanych śmieci się kończy...
może wypracowane rozwiązanie w naszej miejscowości się nie sprawdzi...
wszędzie trąbią (TV, prasa, internet) że ma się skończyć problem podrzucanych śmieci bo gminy mają odbierać wszystkie wyprodukowane przez nas śmieci...
a tymczasem widzę że pojawiają się jakieś ograniczenia co do wielkości koszów...
trochę chyba kłóci się to chyba z zamysłem ustawodawcy...
mam obawy czy problem podrzucanych śmieci się kończy...
może wypracowane rozwiązanie w naszej miejscowości się nie sprawdzi...
Wyjaśniam wątpliwości krotosza, i ślimaka - częśc informacji, które państwu przekazuje opisują sytuację w danej chwil, co nie znaczy, że są to ustalenia ostateczne.Jak już informowałam będę wnioskowała i postaram sie przekonać radnych, by podane wielkości pojemników dotyczyły WIELKOŚCI MINIMALNYCH, nie maksymalnych, bo tylko w ten sposób będzie można zapobiec podrzucania nadmiaru śmieci
-
- VIP
- Posts: 1722
- Joined: 12 Aug 2010, 13:32
Dzisiaj tj 13.03.2013 po sesji nadzwyczajnej - na spotkaniu dotyczącym wdrażania ustawy śmieciowej poprosiłam P.Kierownika Gospodrki Komunalnej o zorganizowanie spotkania w tej sprawie w naszej miejscowości. Otrzymałam informację ,że tak ale dopiero po spotkaniu w Poraju czyli po 25.03.2013r.Dokładny termin będzie podany póżniej.
Pozdrawiam
Z. Polak
Pozdrawiam
Z. Polak
Witam, właśnie otrzymałam odpowiedź z UG na zadane przeze mnie e-mailem pytania.
Część z tych informacji mieliśmy już wyjaśnionych na tym forum, a reszta spraw będzie przedmiotem obrad, więc musimy poczekać.
Oto przekopiowana odpowiedź z UG w Poraju:
"Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości
zamieszkałych, niezamieszkałych oraz z terenów nieruchomości dwufunkcyjnych będzie odbywała się w następujący sposób:
1) odpady zmieszane - jeden raz w miesiącu,
2) odpady zbierane selektywnie: papier, szkło, tektury, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - 1x w miesiącu,
3) bioodpady - co 2 tygodnie
4) meble i inne odpady wielkogabarytowe - 2x w roku
5) RTV i AGD, zużyte baterie i akumulatory - 2x w roku
6) Zużyte opony - 2x w roku
Wielkość pojemnika przy segregacji odpadów komunalnych wynosi 40l/osoba. W takiej sytuacji Pani będzie przysługiwał pojemnik o pojemnośći 80l.
Oczywiście można zadeklarować większy pojemnik za dodatkową opłata.
Niestety Rada Gminy Poraj nie podjęła jeszcze uchwały określającą stawkę za odbiór odpadów.
21 marca zostanie podjęta uchwała jak również będzie wiadomo czy będą musieli Państwo zakupić pojemniki we własnym zakresie. Niestety Urząd Gminy w Poraju nie posiada informacji dot. cen pojemników."
Pozdrawiam forumowiczów
Część z tych informacji mieliśmy już wyjaśnionych na tym forum, a reszta spraw będzie przedmiotem obrad, więc musimy poczekać.
Oto przekopiowana odpowiedź z UG w Poraju:
"Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości
zamieszkałych, niezamieszkałych oraz z terenów nieruchomości dwufunkcyjnych będzie odbywała się w następujący sposób:
1) odpady zmieszane - jeden raz w miesiącu,
2) odpady zbierane selektywnie: papier, szkło, tektury, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - 1x w miesiącu,
3) bioodpady - co 2 tygodnie
4) meble i inne odpady wielkogabarytowe - 2x w roku
5) RTV i AGD, zużyte baterie i akumulatory - 2x w roku
6) Zużyte opony - 2x w roku
Wielkość pojemnika przy segregacji odpadów komunalnych wynosi 40l/osoba. W takiej sytuacji Pani będzie przysługiwał pojemnik o pojemnośći 80l.
Oczywiście można zadeklarować większy pojemnik za dodatkową opłata.
Niestety Rada Gminy Poraj nie podjęła jeszcze uchwały określającą stawkę za odbiór odpadów.
21 marca zostanie podjęta uchwała jak również będzie wiadomo czy będą musieli Państwo zakupić pojemniki we własnym zakresie. Niestety Urząd Gminy w Poraju nie posiada informacji dot. cen pojemników."
Pozdrawiam forumowiczów
Coraz więcej kwestii się wyjaśnia i ustala i tak naprawdę dla większości z nas w gospodarce śmieciami niewiele się zmieni, podsumowując na obecnym etapie nowością jest;
1. Różnica w opłatach za śmieci segregowane i niesegregowane
2. Opłata naliczana od osoby, im więcej osób w gospodarstwie tym niższa opłata od osoby
3. Objęcie obowiązkiem "śmieciowym" nieruchomości na, których na stałe nie mieszkają mieszkańcy
4. Obowiązek zgłoszenia stosownej deklaracji w gminie
5. Uzależnienie wielkości koszy na odpady zmieszane od ilości osób zamieszkujących posesję /40 l na osobę przy segregacji, 80 l na osobę bez segregacji
6. Obniżenie opłat przy zamawianiu dodatkowych pojemników/ np. w sezonie zimowym na popiół, który nie zmieści się w podstawowym koszu/
7. Wprowadzenie nowych kategorii odpadów segregowanych- bioodpadów i wielomateriałowych
8. Zorganizowanie w Poraju punktu do którego będzie można odwozić większe ilości bioodpadów w tym gałęzi z przyciętych drzew
9. Obowiązek zamawiania kontenerów na odpady budowlane i remontowe
10.Określenie kryteriów wielkości koszy dla punktów handlowych, zakładów produkcyjnych i usługowych, barów, szkół, przedszkoli, cmentarzy, hoteli i innych
Niektóre z tych nowości obowiązywały dotychczas, nie były jednak przez nikogo egzekwowane np. kosze przy placówkach handlowych, teraz egzekutorem obowiązków "śmieciowych" będzie gmina, mam więc nadzieję, że egzekucja będzie skuteczna.
1. Różnica w opłatach za śmieci segregowane i niesegregowane
2. Opłata naliczana od osoby, im więcej osób w gospodarstwie tym niższa opłata od osoby
3. Objęcie obowiązkiem "śmieciowym" nieruchomości na, których na stałe nie mieszkają mieszkańcy
4. Obowiązek zgłoszenia stosownej deklaracji w gminie
5. Uzależnienie wielkości koszy na odpady zmieszane od ilości osób zamieszkujących posesję /40 l na osobę przy segregacji, 80 l na osobę bez segregacji
6. Obniżenie opłat przy zamawianiu dodatkowych pojemników/ np. w sezonie zimowym na popiół, który nie zmieści się w podstawowym koszu/
7. Wprowadzenie nowych kategorii odpadów segregowanych- bioodpadów i wielomateriałowych
8. Zorganizowanie w Poraju punktu do którego będzie można odwozić większe ilości bioodpadów w tym gałęzi z przyciętych drzew
9. Obowiązek zamawiania kontenerów na odpady budowlane i remontowe
10.Określenie kryteriów wielkości koszy dla punktów handlowych, zakładów produkcyjnych i usługowych, barów, szkół, przedszkoli, cmentarzy, hoteli i innych
Niektóre z tych nowości obowiązywały dotychczas, nie były jednak przez nikogo egzekwowane np. kosze przy placówkach handlowych, teraz egzekutorem obowiązków "śmieciowych" będzie gmina, mam więc nadzieję, że egzekucja będzie skuteczna.
Najbardziej newralgicznym dla mieszkańców elementem nowych rozwiązań śmieciowych są opłaty. Żeby ustalić opłaty na poziomie powszechnie akceptowalnym trzeba wprowadzić ograniczenie ilości śmieci zmieszanych, które w ramach tej opłaty będą wywożone.Śmieci segregowane będą odbierane bez ilościowych ograniczeń. Okres od lipca do grudnia trzeba traktować pilotażowo, jeżeli te rozwiązania się nie sprawdzą i śmieci będą nadal podrzucane, zaproponujemy od przyszłego roku inne rozwiązania.W całym systemie bardzo ważna będzie jednak nadzór i egzekucja przez Urząd obowiązujących przepisów.
-
- Gość
- Posts: 11
- Joined: 16 Nov 2010, 20:12
USTAWA BUBEL
Ta cała ustawa śmieciowa ustanowiona przez PO to formalnie zalegalizowane złodziejstwo czyli wyciągnięcie pieniędzy z obywatela ile się da bo wszystko zależy jakie stawki radni uchwalą.
Normalnie płaciłam za wywóz śmieci tej firmie która miała najtaniej a teraz doszedł pośrednik w postaci Spółki w Gminie która wybierze „najlepszą” dla nas obywateli firmę do obioru śmieci. Oczywiście pośrednik musi zarobić na swoje utrzymanie i premie pewnie też dostanie a mieszkańcy będą płacić i płacić bo Pana Prezesa z Radą Nadzorczą trzeba utrzymać z naszych podatków a Wójt powie że jest drogo i taniej to już było i nie będzie. A ludzie i tak śmieci do lasu wywiozą. Ciekawa jestem co z szambem zrobią zgodnie z ustawą ten obowiązek spoczywa na Gminie a kanalizacja niedługo będzie chyba...
Normalnie płaciłam za wywóz śmieci tej firmie która miała najtaniej a teraz doszedł pośrednik w postaci Spółki w Gminie która wybierze „najlepszą” dla nas obywateli firmę do obioru śmieci. Oczywiście pośrednik musi zarobić na swoje utrzymanie i premie pewnie też dostanie a mieszkańcy będą płacić i płacić bo Pana Prezesa z Radą Nadzorczą trzeba utrzymać z naszych podatków a Wójt powie że jest drogo i taniej to już było i nie będzie. A ludzie i tak śmieci do lasu wywiozą. Ciekawa jestem co z szambem zrobią zgodnie z ustawą ten obowiązek spoczywa na Gminie a kanalizacja niedługo będzie chyba...
-
- Stały bywalec
- Posts: 64
- Joined: 04 Dec 2009, 15:30
Mam nadzieję, że przed podjęciem decyzji w sprawie wysokości stawek radni się głęboko zastanowią co robią... Napisała wyżej Barbara, że rozważano na komisji w lutym, by inne - zmniejszone stawki stosowano wobec gospodarstw gdzie mieszka 4,5 6 czy więcej osób. Moje gospodarstwo jest właśnie takie. Mamy umowę na wywóz śmieci, kosz 240 l. I raczej wystarcza, bo tektura i papier idą na makulaturę, złom do skupu, plastykowe butelki do kosza koło pani Gurbałowej, obierki na kompostownik itp. Wszystko tak jak ma być, wydaje mi się. Do lasu śmieci nie wywożę, do koszów na ZL tez nie podrzucam. I płacę 26 zł. za m-c. Firmie się opłaca za ta cenę zabrać śmieci 1-raz w m-cu. Tymczasem usłyszałem w piątek - ale podkreślam, że to może być tylko plotka (i mam nadzieję, że tak jest) - że stawka ma być od segregowanych śmieci 10 zł od osoby, niezależnie ile osób jest w rodzinie. Czyli jak np. płaciłem 26 zł. to teraz zapłacę 50, czyli prawie 100 % więcej. A jednocześnie osoby" w trudnej sytuacji życiowej" - jak wyczytałem tu na forum - " z opłaty będą zwolnione". Jeśli to nieprawda z tym i 10 złotymi dla wszystkich, to przepraszam, bo nie chcę siać fermentu. Ale po prostu boje się o swój portfel, coraz bardziej chudszy...Mam nadzieję, że to naprawdę plotka plotka. Bo jeśli radni coś takiego mi zafundują , to im za to "serdecznie" podziękuję. Przy urnie, podczas kolejnych wyborów
Baczny obserwatorze wszystkie krążące informacje o wysokości opłaty za wywóz śmieci są tylko plotkami. Staramy się naprawdę analizować bardzo dokładnie całą sprawę i brać pod uwagę różne aspekty. Dlatego mimo, iż większość gmin już te stawki ustaliła my nadal je analizujemy, a Urząd przygotowuje różne wyliczenia. To co jest pewne to opłata od osoby i to, że stawki będą zróżnicowane, im większa ilość osób w gospodarstwie tym niższa opłata od osoby.Decyzja zapadnie w czwartek na sesji. Dementuję też dziwaczne opinie opinię Panny Nikt, to Urząd, a nie jakaś nie spółka będzie zajmowała się gospodarką śmieciową i każdy kto widzi zaśmieconą Polskę doskonale wie jaka była intencja sejmu przy uchwalaniu tej ustawy.Przecież to nie krasnoludki wyprodukowały te tony śmieci, które od 4 lat wywozimy z naszej miejscowości w ramach programu "Czysty Las, Czyste Letnisko'"Pozdrawiam i proszę o cierpliwość do czwartku, wieczorem podam na forum uchwalone stawki.
Uchwalone przez Radę na dzisiejszej sesji stawki za wywóz odpadów: Przy segregowaniu odpadów 1osoba 7 zł
2 osoby 6,50 x ilość osób
3 osoby 6 zł x ilość osób
4 osoby 5 zł x ilość osób
5 osób i powyżej 4 zł x ilość osób
Jeżeli odpadów nie będziemy segregować zapłacimy stawkę dwukrotnie wyższą pomnożoną przez ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość.
Na nieruchomościach na których nie zamieszkują mieszkańcy obowiązuje opłata od pojemnika /wielkość pojemnika wynika z deklaracji/
Przy segregowaniu za pojemnik 80 litrowy - 14 zł
120 l - 16 zł
140 l -18 zł
240 l -26 zł
770 l - 55 zł
Przy niesegregowaniu pojemnik 80 l -25 zł
120 l -28 zł
140 l -30 zł
240 l -40 zł
770 l - 170 zł
Jeżeli odpady zmieszane nie będą się mieściły w pojemniku o przysługującej nam wielkości a dotyczy do przede wszystkim popiołu w sezonie zimowym zamawiamy pojemnik dodatkowy, za który płacimy
za pojemnik 80 l - 15,50zł
120 l - 17,50 zł
140l -20, 50zł
240 l - 26, oo zł
770 l - 60, 50 zł
Czy uchwalone dzisiaj stawki pokryją koszty wywozu, które będzie ponosiła gmina okaże się po przetargu, jeżeli nie konieczna będzie korekta.
2 osoby 6,50 x ilość osób
3 osoby 6 zł x ilość osób
4 osoby 5 zł x ilość osób
5 osób i powyżej 4 zł x ilość osób
Jeżeli odpadów nie będziemy segregować zapłacimy stawkę dwukrotnie wyższą pomnożoną przez ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość.
Na nieruchomościach na których nie zamieszkują mieszkańcy obowiązuje opłata od pojemnika /wielkość pojemnika wynika z deklaracji/
Przy segregowaniu za pojemnik 80 litrowy - 14 zł
120 l - 16 zł
140 l -18 zł
240 l -26 zł
770 l - 55 zł
Przy niesegregowaniu pojemnik 80 l -25 zł
120 l -28 zł
140 l -30 zł
240 l -40 zł
770 l - 170 zł
Jeżeli odpady zmieszane nie będą się mieściły w pojemniku o przysługującej nam wielkości a dotyczy do przede wszystkim popiołu w sezonie zimowym zamawiamy pojemnik dodatkowy, za który płacimy
za pojemnik 80 l - 15,50zł
120 l - 17,50 zł
140l -20, 50zł
240 l - 26, oo zł
770 l - 60, 50 zł
Czy uchwalone dzisiaj stawki pokryją koszty wywozu, które będzie ponosiła gmina okaże się po przetargu, jeżeli nie konieczna będzie korekta.
ok, najważniejsze dla gminy czyli opłaty są podane....
kasę wiedzą jak ściągać już, ile od kogo, ale chyba zapomnieli że te śmieci trzeba do czegoś wyrzucać....
dla nas, mieszkańców istotniejsze jest jakie będą wilkości pojemników... nigdzie to nie jest zapisane... była mowa o 40 l na osobę... ale to jest wielkość minimalna czy może maksymalna, a może to będzie supełnie inna wielkośc... ?
co z koszami? dostaniemy je czy mamy mieć swoje?
kasę wiedzą jak ściągać już, ile od kogo, ale chyba zapomnieli że te śmieci trzeba do czegoś wyrzucać....
dla nas, mieszkańców istotniejsze jest jakie będą wilkości pojemników... nigdzie to nie jest zapisane... była mowa o 40 l na osobę... ale to jest wielkość minimalna czy może maksymalna, a może to będzie supełnie inna wielkośc... ?
co z koszami? dostaniemy je czy mamy mieć swoje?
Kosze i worki na śmieci segregowane zapewnia gmina, to też zastało wczoraj uchwalone. Wielkość koszy dla gospodarstw domowych na śmieci zmieszane to 40 l na osobę razy ilość osób. Za większą ilość trzeba będzie dodatkowo zapłacić zamawiając dodatkowy kosz. Na śmieci segregowane będą cztery kolory worków: niebieski na papier, zielony na szkło, brązowy na odpady ulegające biodegradacji i żółte z odpowiednimi napisami na metal, odpady wielomateriałowe i plastik w sumie dostaniemy 6 worków.
Wszystkie niezbędne mieszkańcom informacje po wczorajszych ustaleniach zostaną opracowane w formie broszurki informacyjnej i przekazane mieszkańcom w kwietniu.
Poza gospodarstwami domowymi jest jeszcze inna kategoria "producentów odpadów" t.j. wszelkiego typu obiekty użyteczności publicznej, sklepy, zakłady usługowe, placówki oświatowe, bary, cmentarze itd. i dla nich też zostały ustalone normy wynikające bądź to z wielkości powierzchni / sklepy/ bądź ilości osób /szkoły/Np. na cmentarzu obowiązuje jeden pojemnik 1100 litrowy. Mam nadzieję, że wreszcie zobaczymy kosze na zapleczach naszych sklepów, bo dzisiaj poza Rogalikiem żaden sklep nie posiada koszy na śmieci.
Wszystkie niezbędne mieszkańcom informacje po wczorajszych ustaleniach zostaną opracowane w formie broszurki informacyjnej i przekazane mieszkańcom w kwietniu.
Poza gospodarstwami domowymi jest jeszcze inna kategoria "producentów odpadów" t.j. wszelkiego typu obiekty użyteczności publicznej, sklepy, zakłady usługowe, placówki oświatowe, bary, cmentarze itd. i dla nich też zostały ustalone normy wynikające bądź to z wielkości powierzchni / sklepy/ bądź ilości osób /szkoły/Np. na cmentarzu obowiązuje jeden pojemnik 1100 litrowy. Mam nadzieję, że wreszcie zobaczymy kosze na zapleczach naszych sklepów, bo dzisiaj poza Rogalikiem żaden sklep nie posiada koszy na śmieci.
No muszę przyznać że mam podobne odczucia jak Byly - tzn. jestem dość pozytywnie zaskoczony.
Trochę mnie martwi fakt ze w sumie nie wiemy jaki będzie podstawowy składnik kosztów dla Gimny czyli stawka od firmy po przetargu - ale nie chce być pesymistą. Zobaczymy, może nie będzie zmian.
Wrzucę od razu dodatkowe pytanie do włodarzy:
- Jak będzie rozwiązana sprawa koszów publicznych? Czy jest np. taki warunek w zapytaniu przetargowym że firma ma się też tym zająć?
Pytam, bo z moich obserwacji te kosze są opróżniane tylko wtedy kiedy zadzwonię do p. Przystalskiego i powiem, który kosze się "przelewa". Dopóki tego nie zrobię kosz i 2 miesiące jest nie ruszony. Może wyjątkiem jest ścisłe centrum - ja mówię o dalszej okolicy gdzie takie kosze są zamontowane.
Trochę mnie martwi fakt ze w sumie nie wiemy jaki będzie podstawowy składnik kosztów dla Gimny czyli stawka od firmy po przetargu - ale nie chce być pesymistą. Zobaczymy, może nie będzie zmian.
Wrzucę od razu dodatkowe pytanie do włodarzy:
- Jak będzie rozwiązana sprawa koszów publicznych? Czy jest np. taki warunek w zapytaniu przetargowym że firma ma się też tym zająć?
Pytam, bo z moich obserwacji te kosze są opróżniane tylko wtedy kiedy zadzwonię do p. Przystalskiego i powiem, który kosze się "przelewa". Dopóki tego nie zrobię kosz i 2 miesiące jest nie ruszony. Może wyjątkiem jest ścisłe centrum - ja mówię o dalszej okolicy gdzie takie kosze są zamontowane.
no i kiszka....
śmieci dalej będą wyrzucane do lasu...
muszę się zorientować czy w innych gminach tak samo wygląda wprowadzenie ustawy śmieciowej w życie czy tylko u nas taka porażka...
nie wiem czy inni tego nie zauważają, ale ta ustawa nic nie zmienia, więc nie wiem dlaczego uważacie że będzie lepiej... po czym tak wnosicie?
tak jak była opłata za pojemnij wcześniej tak będzie dalej... nic się nie zmieni... może poza przepływem pieniędzy... wcześniej było kilka konkurencyjnych firm, teraz będzie jedna!
śmieci dalej będą wyrzucane do lasu...
muszę się zorientować czy w innych gminach tak samo wygląda wprowadzenie ustawy śmieciowej w życie czy tylko u nas taka porażka...
nie wiem czy inni tego nie zauważają, ale ta ustawa nic nie zmienia, więc nie wiem dlaczego uważacie że będzie lepiej... po czym tak wnosicie?
tak jak była opłata za pojemnij wcześniej tak będzie dalej... nic się nie zmieni... może poza przepływem pieniędzy... wcześniej było kilka konkurencyjnych firm, teraz będzie jedna!
Podzielam zdanie, nie widzę nic optymistycznego w tej ustawie i "zmianach".matek_08 wrote:no i kiszka....
śmieci dalej będą wyrzucane do lasu...
muszę się zorientować czy w innych gminach tak samo wygląda wprowadzenie ustawy śmieciowej w życie czy tylko u nas taka porażka...
nie wiem czy inni tego nie zauważają, ale ta ustawa nic nie zmienia, więc nie wiem dlaczego uważacie że będzie lepiej... po czym tak wnosicie?
tak jak była opłata za pojemnij wcześniej tak będzie dalej... nic się nie zmieni... może poza przepływem pieniędzy... wcześniej było kilka konkurencyjnych firm, teraz będzie jedna!
Nie wiem ślimaku skąd tyle pesymizmu w twoim podejściu. Policzmy ilości podstawowe 1 osoba otrzymuje kosz 80 l i 6 worków po 80 l w sumie ma miejsce na 540 litrów, powiedz mi w którym gospodarstwie dotychczas były takie pojemniki? oczywiście, że ich nie było i dlatego śmieci wędrowały do lasu.Pewne problemy będą mieli ci, którzy mają zimą duże ilości popiołu, te gospodarstwa będą musiały zamawiać zimą dodatkowe pojemniki, jest to jednak chyba lepsze rozwiązanie niż nieograniczanie wielkości koszy i podnoszenie stawki dla wszystkich.
Warunki przetargu są dopiero opracowywane przez Urząd i najprawdopodobniej firma,która wygra przetarg będzie je opróżniała tylko z inną częstotliwością.
Warunki przetargu są dopiero opracowywane przez Urząd i najprawdopodobniej firma,która wygra przetarg będzie je opróżniała tylko z inną częstotliwością.
Matek-08 zmieni się chociażby to, że śmieci muszą wywozić także letnicy, jeżeli ktoś nie złoży deklaracji Urząd w trybie administracyjnym ustali dla niego wielkość pojemnika i opłaty, na pewno sprawdzą deklaracje z biurem ewidencji i ustalą czy ludzie mają właściwe kosze. Nie powinno być już takich sytuacji a były powszechne, że 5 osobowa rodzina ma kosz 120 litrów i śmieci nie segreguje. Gmina ma teraz także funkcje kontrolne czego dotychczas nie było, zwiększy się na pewno ilość osób, które będą segregowały śmieci. A jak się wszystko posegreguje to w tym ogólnym koszu niewiele zostaje.Ja nie jestem tylko entuzjastą ustalonych stawek za wywóz bo wszyscy będą teraz płacić mniej, a to oznacza, że bilans nie wyjdzie na zero i trzeba będzie wprowadzać ppodwyżki.
memento
Matek-08, do tej pory nie było przepisów wymuszających posiadanie pojemnika tak jak nie ma przepisów wymuszających wywożenie szamba. Uprawnienia kontrolne mają straże miejskie i gminne, ale i one mogą ewentualnie ukarać mandatem za brak kosza, natomiast nie mogły nakazać podpisania umowy z firmą śmieciową, natomiast gminy będą mogły ustalić taką opłatę tak jak podatek, dlatego tę opłatę często nazywa się podatkiem śmieciowym.Zmiana przepisów przydałaby się również w kwestii nieczystości płynnych, bo teraz nie można wyegzekwować od mieszkańców przyłączania śie do sieci kanalizacyjnej w tych miejscowościach naszej gminy gdzie jest kanalizacja.
Dobrze że jest jakiś krok w kierunku poprawy czystości jednak przymusowe podpisywanie umów jakoś źle mi się kojarzy. A co z tymi osobami które mają dom w Żarkach a są w nim okazjonalnie w lato np dwa trzy weekendy. Jak mają zapełnić pojemnik na śmieci albo szambo ? Mam wrażenie że niektórzy będą płacić za coś z czego nie skorzystają.
Byłam w gminie na spotkaniu. Pytania merytorycznie związane z wdrożeniem ustawy - zaznaczam pytania (pomijam komentarze) mieszkańców i odpowiedzi urzędników gminy, odpowiedzialnych za wdrożenie ustawy:
1. co z dojazdem śmieciarki do posesji, gdzie jest bardzo wąska droga?
- podczas przetargu ten aspekt będzie brany pod uwagę i firma, kóra zwycięży będzie musiała posiadać mniejsze samochody, aby odebrać odpady z posesji, do których wiedzie wąska droga dojazdowa
2. co z popiołem zimą?
- popiół będzie można wkładać do pojemnika z odpadami zmieszanymi, a na okres zimowy można zamówić dodatkowy pojemnik przeznaczony na ten odpad
3. w jaki sposób pozyskać pojemniki i worki?
- gmina zabezpieczy zarówno pojemniki (to wiadomość z ostatniej chwili) jak i worki. Worki na biodegradowalne frakcje (uwaga! do tej pory odpady biodegradowalne nie były odbierane przez gminę) będą najpradopodobniej segregowane nie do worków (jak było w zamierzeniu), ale gmina postara się dostarczyć pojemniki na ten typ odpadu. Chodzi o sezon letni, aby odpady mogły być zamknięte, gdyż mogą ulegać gniciu
4. kiedy zostaną dostarczone pojemniki i worki?
- przed 01 lipca. Data jeszcze nie jest znana. Zostanie zakomunikowana we właściwym czasie.
5. W jaki dzień odbierane będą odpady od letników?
- w soboty
Tyle pytań merytorycznie związanych z wdrożeniem ustawy. Reszty pytań nie przytaczam, gdyż nic nie wnoszą nowego.
Stawki opisała Barbara w jednym z wcześniejszych postów, ale podaję też link do strony UG, tam jeszcze raz wszystkie stawki sa podane w szczegółach.
http://www.ugporaj.pl/news.php?ItemId=763
Tyle relacji. Dziekuję. Dobranoc.
No i.... SEGREGOWAĆ, SEGREGOWAĆ, SEGREGOWAĆ
1. co z dojazdem śmieciarki do posesji, gdzie jest bardzo wąska droga?
- podczas przetargu ten aspekt będzie brany pod uwagę i firma, kóra zwycięży będzie musiała posiadać mniejsze samochody, aby odebrać odpady z posesji, do których wiedzie wąska droga dojazdowa
2. co z popiołem zimą?
- popiół będzie można wkładać do pojemnika z odpadami zmieszanymi, a na okres zimowy można zamówić dodatkowy pojemnik przeznaczony na ten odpad
3. w jaki sposób pozyskać pojemniki i worki?
- gmina zabezpieczy zarówno pojemniki (to wiadomość z ostatniej chwili) jak i worki. Worki na biodegradowalne frakcje (uwaga! do tej pory odpady biodegradowalne nie były odbierane przez gminę) będą najpradopodobniej segregowane nie do worków (jak było w zamierzeniu), ale gmina postara się dostarczyć pojemniki na ten typ odpadu. Chodzi o sezon letni, aby odpady mogły być zamknięte, gdyż mogą ulegać gniciu
4. kiedy zostaną dostarczone pojemniki i worki?
- przed 01 lipca. Data jeszcze nie jest znana. Zostanie zakomunikowana we właściwym czasie.
5. W jaki dzień odbierane będą odpady od letników?
- w soboty
Tyle pytań merytorycznie związanych z wdrożeniem ustawy. Reszty pytań nie przytaczam, gdyż nic nie wnoszą nowego.
Stawki opisała Barbara w jednym z wcześniejszych postów, ale podaję też link do strony UG, tam jeszcze raz wszystkie stawki sa podane w szczegółach.
http://www.ugporaj.pl/news.php?ItemId=763
Tyle relacji. Dziekuję. Dobranoc.
No i.... SEGREGOWAĆ, SEGREGOWAĆ, SEGREGOWAĆ
Osoby, które tylko okazjonalnie bywają na swoich posesjach też składają deklaracje, w której sami określają dla siebie kosz określonej wielkości nie muszą więc płacić od osoby tylko od kosza.
Złożone przez nas deklaracje będą teraz weryfikowane z biurem ewidencji ludności, delikwent, który podał dane nieprawdziwe zostanie "poproszony" o korektę deklaracji a jeżeli tego nie zrobi, Urząd w trybie administracyjnym ustali dla niego wielkość opłaty.
Złożone przez nas deklaracje będą teraz weryfikowane z biurem ewidencji ludności, delikwent, który podał dane nieprawdziwe zostanie "poproszony" o korektę deklaracji a jeżeli tego nie zrobi, Urząd w trybie administracyjnym ustali dla niego wielkość opłaty.
Konfabulacja radnej!
BARBARA wrote:Matek-08, do tej pory nie było przepisów wymuszających posiadanie pojemnika tak jak nie ma przepisów wymuszających wywożenie szamba. Uprawnienia kontrolne mają straże miejskie i gminne, ale i one mogą ewentualnie ukarać mandatem za brak kosza, natomiast nie mogły nakazać podpisania umowy z firmą śmieciową, natomiast gminy będą mogły ustalić taką opłatę tak jak podatek, dlatego tę opłatę często nazywa się podatkiem śmieciowym.Zmiana przepisów przydałaby się również w kwestii nieczystości płynnych, bo teraz nie można wyegzekwować od mieszkańców przyłączania śie do sieci kanalizacyjnej w tych miejscowościach naszej gminy gdzie jest kanalizacja.
Przypominam że ustawa mowi jasno że OBOWIAZKIEM GMINY jest odbiór śmieci to wynika z ustawy! .Dalej czynnosc odbioru smieci spoczywa na Gminie, i bez konfabulacji !!, jak sie pani nie zna na przepisach to prosze zrezygnowac z bycia radna!, bo nic pani konstruktywnego nie robi dla Zarek Letnisko! poza maceniem i wprowadzaniem w blad mieszkancow nie zrobila!.
-
- Stały bywalec
- Posts: 64
- Joined: 04 Dec 2009, 15:30
Szanowni radni - bardzo dziękuję za uchwalenie takich stawek Faktycznie okazało się, że informacje o "wysokości stawek" krążące po naszej miejscowości okazały się tylko plotkami. Raz jeszcze dziękuję
I jeszcze pytanie, bo może jest informacja we wcześniejszych postach, ale nie chce mi się szukać... Do kiedy składamy deklaracje w gminie?
Będę wdzięczny za odpowiedź
I jeszcze pytanie, bo może jest informacja we wcześniejszych postach, ale nie chce mi się szukać... Do kiedy składamy deklaracje w gminie?
Będę wdzięczny za odpowiedź
-
- VIP
- Posts: 1722
- Joined: 12 Aug 2010, 13:32
Szanowni Państwo
W dniu 08.03.2013 tu na tym Forum zobowiązałam się do zorganizowania sotkania w naszym sołectwie na temat wdrażania ustawy śmieciowej w naszej gminie. Podjęłam się wielu starań w celu zorganizowania spotkania. Niestety Pan Kierownik Musialik - osoba za to odpowiedzialna wielokrotnie odpowiadała nie. Dzisiaj jeszcze raz publicznie na Sesji Rady Gminy poprosiłam o spotkanie usłyszałam kategoryczne nie. Więc odpuszczam bo jak zwykle władza wie "najlepiej".
Przepraszam i pozdrawiam.
Z.Polak
W dniu 08.03.2013 tu na tym Forum zobowiązałam się do zorganizowania sotkania w naszym sołectwie na temat wdrażania ustawy śmieciowej w naszej gminie. Podjęłam się wielu starań w celu zorganizowania spotkania. Niestety Pan Kierownik Musialik - osoba za to odpowiedzialna wielokrotnie odpowiadała nie. Dzisiaj jeszcze raz publicznie na Sesji Rady Gminy poprosiłam o spotkanie usłyszałam kategoryczne nie. Więc odpuszczam bo jak zwykle władza wie "najlepiej".
Przepraszam i pozdrawiam.
Z.Polak
Wydawało mi się, że w sprawie śmieci wszystko jest jasne, jednak pytanie zadawane mi przez mieszkańców świadczą o tym, że nie wszystko. Tych wszystkich, którzy martwią się, że śmieci nie zmieszczą się w pojemniku, który otrzymamy w ramach opłaty podstawowej stawki, informuję, że w takiej sytuacji zamawiamy w gminie DODATKOWY POJEMNIK, za który płacimy w zależności od jego wielkości. Stawki podałam w jednej z wypowiedzi powyżej.
Już 3 tyg do, wiec mamy kilka pytań:
- Czy wiadomo już kto nas będzie obsługiwał?
- Czy stawki podane wcześniej zostają czy będzie jakaś korekta?
- Kiedy dostaniemy nowe pojemniki?
Najbardziej zaczyna mnie martwic ostatni punkt, bo ja mam np. ostatni odbiór przez dotychczasową firmę 20/06 i wtedy zostanie mi zabrany tez pojemnik. Zastanawiam się co robić ze śmieciami do czasu kiedy nowe pojemniki zostaną dostarczone i jak długo to będzie trwało? Podejrzewam że część ludzi ma swoje pojemniki wiec problem jest mniejszy, ale cześć pewnie tak jak u mnie ma pojemnik "niewypożyczony" z firmy wiec jak nastąpi koniec umowy to trzeba je oddać...
P.S. Przewidziałem ten problem wcześniej i chciałem nawet w lipcu utrzymać umowę ze moim odbiorca ale mi odmówili, wiec teraz jestem uzależniony od zdolności organizacyjnych naszego UG
- Czy wiadomo już kto nas będzie obsługiwał?
- Czy stawki podane wcześniej zostają czy będzie jakaś korekta?
- Kiedy dostaniemy nowe pojemniki?
Najbardziej zaczyna mnie martwic ostatni punkt, bo ja mam np. ostatni odbiór przez dotychczasową firmę 20/06 i wtedy zostanie mi zabrany tez pojemnik. Zastanawiam się co robić ze śmieciami do czasu kiedy nowe pojemniki zostaną dostarczone i jak długo to będzie trwało? Podejrzewam że część ludzi ma swoje pojemniki wiec problem jest mniejszy, ale cześć pewnie tak jak u mnie ma pojemnik "niewypożyczony" z firmy wiec jak nastąpi koniec umowy to trzeba je oddać...
P.S. Przewidziałem ten problem wcześniej i chciałem nawet w lipcu utrzymać umowę ze moim odbiorca ale mi odmówili, wiec teraz jestem uzależniony od zdolności organizacyjnych naszego UG
Przetarg wygrała firma EKO-SYSTEM z Konopisk, która w naszej gminie nie była dotychczas obecna. Stawki na razie nie ulegną zmianie, bo to wszystko przez czas jakiś trzeba bilansować. Natomiast kosze i worki powinny do nas dotrzeć w tym miesiącu, harmonogramu obsługi mieszkańców jeszcze nie ma, ale gdyby ktoś miał termin dotychczasowego odbioru np. w połowie miesiąca i został pozbawiony kosza to radzę śmieci segregować w normalnych, czarnych śmieciowych workach.
Do końca bieżącego tygodnia będzie już znany harmonogram zaopatrywania przez firmę EKO-SYSTEM mieszkańców gminy w pojemniki i worki na odpady. Informacje będą zamieszczone na stronach internetowych urzędu www.poraj.bip.net.pl. W urzędzie, w referacie ochrony środowiska można też otrzymać worki na śmieci jeżeli zostaną nam odebrane stare pojemniki a nowych jeszcze nie otrzymamy.
kto sie zastanowil ze sa osoby ktore sa same ine pelnosprawne nie Maja internetu inie moga liczyc na zadna pomoc.tTO URZAD bierze pensje ima zalatwiac wszystkie sprawy nie po terminie. WUNI jest tak smieci ma kazdy nikt nie pyta kazdy placzei placi wywozi sie raz w tygodniu pojemniki duze bez wzgledu na ilosc osob wdomu zielone Plastik,niebieskie papier ,brazowebiologiczne co tydzien od wiosny do jesieni,antracyt mieszanepuszki pokonserwach sklejki ,pampersyitp szklo sa pojemniki tak jak w Zarkach wywozi SITA wiec moga ürzednicy zasiegnac jezykaNIE MOGA BYC WORKI BO KTO BEDZIE SPRZATAL JAK PSY PIERWSZE ZADBAJA O CZYSTOSC nie przesadzajmy zoszczednoscia napojemnikach pojemniki powinny byc juz naposesjach iwskrzyncena listy kazdy powinien miec juz informacje CO KIEDY IZA ILE pracownikow w gminie duzo tylkoco oni ROBIA!
Nie wiem o jakiej Unii piszesz izabelo, bo Polska to też Unia, ale we wszystkich krajach Unii od dawna segreguje się śmieci i to bardzo dokładnie.Ja tam wolę worki a nie sześć pojemników na posesji i wcale nie mam ochoty płakać i płacić za nieracjonalny wywóz śmieci.Nie rozumiem też dlaczego psy mają rozwłóczyć worki, przecież wystarczy je wystawić w dniu wywozu. Co do informacji to ja i myślę, że wszyscy mieszkańcy mieli w skrzynkach ulotki z urzędu dotyczące wywozu śmieci, nie należy ludzi traktować jak niedorozwiniętych z rzekomej troski o starszych i niepełnosprawnych.
memento
W gminie Poraj śmieci wywozić będzie Zakład Oczyszczania, Wywozu i Utylizacji Nieczystości Eko-System Sp. J. Bożena Strach, Waldemar Strach. Firma wygrała przetarg ceną 537 tys. zł. SITA zaproponowała 603 tys. zł, Zakład Oczyszczania Miast Zbigniew Strach - 750 tys. zł a Remondis - 745 tys. zł.
Tak podał DZ.
BARBARA napisała, ze firma w naszej gminie dotychczas nie była obecna. Samochodu z napisem Eko-System, nie widziałem, ale widziałem:
Bracia Strach
Strach i synowie
PROFESSIONAL - Wiesław Strach i Elżbieta Strach
Podaję to jako ciekawostka
Tak podał DZ.
BARBARA napisała, ze firma w naszej gminie dotychczas nie była obecna. Samochodu z napisem Eko-System, nie widziałem, ale widziałem:
Bracia Strach
Strach i synowie
PROFESSIONAL - Wiesław Strach i Elżbieta Strach
Podaję to jako ciekawostka
-
- Mieszkaniec
- Posts: 35
- Joined: 15 May 2011, 19:51
Śmieci
Mam pytanie.
Ponieważ stara firma śmieciowa zakończyła już odbiór śmieci z mojej posesji a pojemników nowej firmy jeszcze nie ma to w takim razie gdzie należy wyrzucać śmieci - kosze w centrum?, kosze przy UG Poraj?, jakieś wyznaczone miejsca zbiórki?, ma ktoś pomysł bo jeszcze butelki, plastiki to można sobie magazynować, ale pampersów to nikt nie będzie składował.
A może jakaś spalarnia ..... "ekologiczna" oczywiście?
Pozdrawiam
MS
Ponieważ stara firma śmieciowa zakończyła już odbiór śmieci z mojej posesji a pojemników nowej firmy jeszcze nie ma to w takim razie gdzie należy wyrzucać śmieci - kosze w centrum?, kosze przy UG Poraj?, jakieś wyznaczone miejsca zbiórki?, ma ktoś pomysł bo jeszcze butelki, plastiki to można sobie magazynować, ale pampersów to nikt nie będzie składował.
A może jakaś spalarnia ..... "ekologiczna" oczywiście?
Pozdrawiam
MS
Last edited by michalsluzalek on 20 Jun 2013, 08:40, edited 1 time in total.